Koso AM6 thermostaat gaat niet onder 50 graden

Morpie_07

New Member
Ik heb recentelijk voor mijn Brommer een koso tempratuursensor gekocht en ik wilde m even testen voordat ik hem in me blok deed.
toen ik hem aan had gezed zij hij dat de sensor 50 graden was ik het was buiten 10 graden ik heb even getest of hij omlaag gaat door deo erop te spuiten maar hij ging niet onder de vijftig.
is dit een normaal probleemmof hoe is het te fixen.
als ik hem in mijn hand hou gat hij al snel naar 60n graden.
ik heb m in mijn blok gedaan en schoot al snel naar de 120 graden.
hopelijk weet iemand hoe je dit kan oplossen

-Motorhispania RYZ 50 urban street pro
-AM6
- 80cc
- 21MM carb
 
Advertisement - register to remove this

Lijkt erop dat de sensor niet bij de meter hoort of de meter op graden Fahrenheit is ingesteld indien dit mogelijk is.
Want toevallig is 10 graden Celcius, 50 graden Fahrenheit.

Zo'n sensor is niks anders dan een NTC weerstand, een variabele weerstand met een Negative TemperatuursCoefficient.
Dat wil zeggen dat hoe warmer/heter deze weerstand wordt, hoe lager de weerstandswaarde van deze weerstand wordt.

Dus kijk eerst of de meter goed staat ingesteld op graden Celcius.
Als dit in orde is, is de weerstandswaarde van de sensor niet in orde. (dus te laag).
Je zou dit laatste kunnen compenseren door een weerstandje in serie te schakelen echter dit is maar een lapmiddel en je meter is daardoor niet meer geijkt.
 
Lijkt erop dat de sensor niet bij de meter hoort of de meter op graden Fahrenheit is ingesteld indien dit mogelijk is.
Want toevallig is 10 graden Celcius, 50 graden Fahrenheit.

Zo'n sensor is niks anders dan een NTC weerstand, een variabele weerstand met een Negative TemperatuursCoefficient.
Dat wil zeggen dat hoe warmer/heter deze weerstand wordt, hoe lager de weerstandswaarde van deze weerstand wordt.

Dus kijk eerst of de meter goed staat ingesteld op graden Celcius.
Als dit in orde is, is de weerstandswaarde van de sensor niet in orde. (dus te laag).
Je zou dit laatste kunnen compenseren door een weerstandje in serie te schakelen echter dit is maar een lapmiddel en je meter is daardoor niet meer geijkt.
ik heb deze gekocht https://www.ezrider.nl/temperatuurd...ePbwe98MjVD_5aMFeNMu4dEc0Xwy-gUxoC7rwQAvD_BwE en er zit een vaste ticker op met het graden celcius logo. dus dat kan het niet zijn. dat andere dat u uitlegde kan je dat doen op een brommer zonder accu?
 
Lijkt erop dat de sensor niet bij de meter hoort of de meter op graden Fahrenheit is ingesteld indien dit mogelijk is.
Want toevallig is 10 graden Celcius, 50 graden Fahrenheit.

Zo'n sensor is niks anders dan een NTC weerstand, een variabele weerstand met een Negative TemperatuursCoefficient.
Dat wil zeggen dat hoe warmer/heter deze weerstand wordt, hoe lager de weerstandswaarde van deze weerstand wordt.

Dus kijk eerst of de meter goed staat ingesteld op graden Celcius.
Als dit in orde is, is de weerstandswaarde van de sensor niet in orde. (dus te laag).
Je zou dit laatste kunnen compenseren door een weerstandje in serie te schakelen echter dit is maar een lapmiddel en je meter is daardoor niet meer geijkt.
Ik zit nou met dit probleem. Hij geeft Fahrenheit aan op een koso wat moet ik hier mee?
 
Back
Top