Scooter fluit!

Mafs

Well-Known Member
Zit weer met een irritant probleem waar ik zelf maar niet uit kom.
Mijn Aprilia SR die fluit en dan voornamelijk bij het optrekken en bij een bepaald toerental.

Dit is gekomen nadat ik een nieuwe uitlaat eronder heb gezet (Bidalot CT1), heb die inmiddels ook vastgezet met een uitlaatpakking en vloeibare hittebestendige pakking, maar dat rotding fluit nog.

Vergeleken met de standaard uitlaat heb ik wat meer vermogen dus ik dacht dat de v-snaar misschien doorslipt bij de koppeling?

Erg lastig om vast te stellen waar het vandaan komt dus ik zou het echt niet weten, hoop dat iemand een ideetje heeft..
 
Advertisement - register to remove this

Heb nergens een gaatje kunnen constateren, en lekken kan hij haast niet meer nu er een pakking + vloeibare pakking tussen zit. En die zitten er allebei nog steeds tussen, had ik namelijk al gecontroleerd.

Wat mij wel opviel is dat naarmate hij warmer word, dat het minder is. Want zeker na 8 uur buitenstaan en dan wegrijden is het echt heel erg..
 
Volgens mij niet, zal het meteen even proberen ;)
Potverdomme.. scooter valt wel uit, maar het lucht loopt langzaam bij de cilinder weg.

Kan haast al niet meer bij mijn uitlaat mond zijn, daar zit nu gewoon een pakking + vloeibare pakking tussen en echt ontiegelijk strak aangedraaid..

Zou het de koppakking kunnen zijn? Daar dacht ik eerst al aan, maar lijkt me niet dat de kop zomaar een stukje losser komt te zitten?
 
Last edited:
Dat ga je dus echt niet horen hé. ;)
En lekkage bij de uitlaat pakking gaat echt niet fluiten maar gewoon kabaal maken.
Doordat de vorm van de uitlaat anders is kan het wel zijn dat hij het geluid verder uit je gehoor vandaan "blaast" en daardoor andere dingen veel beter hoort.
 
Als je je hand op de uitlaat houdt, afgezien van dat hij dan uitvalt, houdt het fluiten dan op? Ofwel komt het achteruit de uitlaat, of duidelijk bij de cilinder weg? En als je je contact omdraait (geen verbranding meer, alles draait nog wel ff), is het dan direct stil of ebt het fluit geluid dan gewoon heel snel weg?

Gewone pakking is prima, je hebt ook van die aluminium oid ring pakkingen, is imo alleen prettig als je uitlaat zo'n verlaging heeft die ook in de uitlaat poort van je cilinder zit.
 
Stationair heeft hij het niet, daarom kan ik het geluid ook niet precies lokaliseren.
Het is heel erg als hij koud is en ik half gas wegtrek dan is het op het ergst.

Word het warmer is het minder erg, maar dan op sommige toerentallen nog steeds wel.

De pakking die ik nu heb heeft wel een aluminium ringetje in het midden, maar dat is niet wat jullie bedoelen denk ik?
 
Voornamelijk bij optrekken en als hij koud is, maar ook bij bepaalde toerentallen hoor ik als ik bijvoorbeeld langs een auto ga.

Maar jij hebt de CT1 ook gehad dus? Dan weet jij vast welke ronde pakking ik dan moet hebben? :)
 
Back
Top