Scooter fluit!

Mafs

Well-Known Member
Zit weer met een irritant probleem waar ik zelf maar niet uit kom.
Mijn Aprilia SR die fluit en dan voornamelijk bij het optrekken en bij een bepaald toerental.

Dit is gekomen nadat ik een nieuwe uitlaat eronder heb gezet (Bidalot CT1), heb die inmiddels ook vastgezet met een uitlaatpakking en vloeibare hittebestendige pakking, maar dat rotding fluit nog.

Vergeleken met de standaard uitlaat heb ik wat meer vermogen dus ik dacht dat de v-snaar misschien doorslipt bij de koppeling?

Erg lastig om vast te stellen waar het vandaan komt dus ik zou het echt niet weten, hoop dat iemand een ideetje heeft..
 
Advertisement - register to remove this

Lijkt me sterk dat het een vertandingslager is, want als ik bijvoorbeeld 55 rij, en hij fluit. Dan geef ik gas bij, hoor ik het fluitje niet meer.

Echt op bepaalde toerentallen en bij optrekken heel erg, kan ook wel altijd zijn. Want in de bocht hoor ik het ook als ik uit de bocht wegtrek (dan lig ik dus schuin, kan het geluid weerkaatsen).

Dus alleen een zilveren ring, zonder pakking er on heen toch?:)
 
Als je je hand op de uitlaat houdt, afgezien van dat hij dan uitvalt, houdt het fluiten dan op? Ofwel komt het achteruit de uitlaat, of duidelijk bij de cilinder weg? En als je je contact omdraait (geen verbranding meer, alles draait nog wel ff), is het dan direct stil of ebt het fluit geluid dan gewoon heel snel weg?

Gewone pakking is prima, je hebt ook van die aluminium oid ring pakkingen, is imo alleen prettig als je uitlaat zo'n verlaging heeft die ook in de uitlaat poort van je cilinder zit.

Excuses, zal het punt voor punt behandelen ;)

- Stationair heb ik het geluid niet, bij klein beetje gas geven ook niet (WEL als ik wegtrek!)

- Als ik het contact omdraai heb ik het ook niet meer. (niet dat ik het hoor tenminste, als ik m'n gas los laat heb ik er ook geen last van)

- Uitlaat heeft wel een kleine verlaging, zoals Wes al zei, dacht zelf dat dit weinig kwaad kon eigenlijk?
 
Check is bij je koelkap van de ontsteking , ik heb dit prob ook ooit gehad , als je zorgt dat ie niet tegen je ontsteking komt en netjes vastzit moet ie als het goed is niet meer fluiten check maar is bij mij hielp het , succ6 ermee
 
Filmpje is onmogelijk op te nemen. Heb van het weekend de pakking lekker ding ingesmeerd met uitlaat cement van Bosal, stevig aangedraaid en dat ding fluit nog steeds.
Moet haast wel aan de uitlaat liggen?
 
Tja, ik kan het geluid helaas niet horen.
Want er komt natuurlijk een gas stroom uit, en als je dan precies een gaatje hebt waar de lucht snel genoeg langs gaat waardoor het gaat piepen..

Kijk maar als een mens fluit, moet hij ook een klein gaatje maken..
En des te harder je blaast, des te harder het geluid.
 
Back
Top